flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Мін'юст роз'яснив нюанси видачі свідоцтва про право власності на нерухомість

28 серпня 2015, 12:53

 Повноваження держреєстратора з прийому і видачі документів можуть виконувати посадові особи органів місцевого самоврядування, адміністратори центрів адмінпослуг та нотаріуси

 

ПРАВОВІ ЗВІСТКИ

Свідоцтва про право власності на нерухоме майно, видані посадовими особами органів місцевого самоврядування, адміністраторами центрів надання послуг або нотаріусами за правилами, встановленими Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, є належними документами, що підтверджують право власності на нерухоме майно, і повинні прийматися для вчинення нотаріальних дій. Про це розповів Мін'юст у листі № 19.2 / 77.

Нагадаємо, повноваження держреєстратора з прийому і видачі документів можуть виконувати посадові особи органів місцевого самоврядування, адміністратори центрів надання адмінпослуг та нотаріуси на підставі Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення умов ведення бізнесу і постанови Кабміну № 137 «Деякі питання спрощення порядку надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ».

На підставі свідоцтв про право власності на нерухоме майно проводиться державна реєстрація прав на нерухоме майно відповідно до п.2 ч. 1 ст. 19 Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Свідоцтвом про право власності на об'єкти нерухомого майна нотаріуси можуть підтвердити право власності на житловий будинок, квартиру, дачу, садовий будинок, гараж, інші будівлі і споруди, що відчужуються (пп. 1.2 п. 1 гл. 2 р. II Порядку вчинення нотаріальних дій ).

Відзначимо, у випадках, встановлених законом, держреєстратор після прийняття рішення про державну реєстрацію права власності, відкриття відповідного розділу Держреєстру прав та / або внесення записів до зазначеного Реєстру формує свідоцтво про право власності на нерухоме майно.

Свідоцтво оформляється в 2 примірниках, 1 з яких долучається до реєстраційної справи, а інший видається заявнику.

У випадку, коли заявник виявив бажання отримати свідоцтво виключно в електронній формі і вказав про це в заяві, свідоцтво оформляється в 1 екземплярі.

Свідоцтво в паперовій формі оформлюється на бланку, зразок і опис якого встановлює Мін'юст.

У випадку, коли свідоцтво виготовляється держреєстратором, він підписує обидва примірники такого свідоцтва і засвідчує їх печаткою.

У випадку, коли свідоцтво, сформоване держреєстратором, виготовляється посадовою особою органу місцевого самоврядування, адміністратором центру надання адмінпослуг або нотаріусом, то на такому свідоцтві проставляється напис «Згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухомемайно». Напис скріплюється підписом особи, яке виготовило свідчення, із зазначенням його посади, прізвища та ініціалів та завіряється печаткою.

Нерухомість і будівництво

Сайт "ЮРЛІГА"