Вищий адміністративний суд Українипросить Президента, Прем'єр-міністра, голови Верховної Ради і всіх народних депутатів невідкладно вирішити питання законодавчого врегулювання організації та проведення мирних зібрань в Україні. Право на проведення мирних зібрань, мітингів, демонстрацій закріплено в статті 39 Конституції, але терміни повідомлення про заході, його форма, масовість, місце і час проведення, а також обмеження щодо реалізації цього права повинні регулюватися спеціальним законодавством, якого досі немає .
Адміністративні суди в умовах правового вакууму застосовують конституційні норми як норми прямої дії . Разом з тим відсутність належного нормативного врегулювання питання мирних зібрань може негативно впливати на якість судових рішень, а також призводить до ситуації, в якій незалежності суддів загрожує серйозна небезпека, оскільки суди при здійсненні провадження у цій категорії справ стають свого роду «заручниками» суб'єктів законодавчої ініціативи і парламенту як єдиного законодавчого органу, який зволікає з прийняттям закону про мирні зібрання. Відсутність спеціального законодавчого акту ускладнює не тільки реалізацію права на мирні зібрання на практиці, а й розбурхує суспільство, негативно впливає на рівень довіри до суду і міжнародний імідж держави. Події, що відбулися напередодні і під час Революції Переваги, а також в Одесі 2 травня 2014 року, зокрема застосування сили до учасників мирних зібрань та протестувальників, вимагають негайного реагування з боку суб'єктів законодавчої ініціативи, але не дивлячись на численні обіцянки влади, вже протягом двох років питання залишається відкритим. Нагадаємо, рік тому ВАСУ вже звертався до парламенту з проханням прийняти Закон про мирні зібрання. У відповідь суд повідомили , що прийняття Закону про мирні зібрання передбачено в II кварталі 2016 року.