flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Орендна плата за держземлі не може бути менше встановленої НК, - ВСУ

05 травня 2015, 15:08

 Після вступу в силу Податкового кодексу річний розмір орендної плати за державну і комунальну землю не повинен бути менше 3% нормативної грошової оцінки

 

Виходячи з принципу пріоритетності норм Податкового кодексу над нормами інших актів у разі їх суперечності у відносинах оподаткування, розмір орендної плати (плати за землю (ст.ст. 269, 270, 288 НК) в будь-якому випадку не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5 .1 пункту 288.5 ст. 288 НК (не менше 3% нормативної грошової оцінки). До такого висновку прийшов ВСУ при перегляді справи № 21-165а15 по спору про скасування податкових повідомлень-рішень.

У справі, що розглядається Вищий адміністративний суд, скасовуючи рішення судів попередніх інстанцій та ухвалюючи нове - про задоволення позовних вимог, зокрема, виходив з того, що зміна розміру земельного податку відповідно до Законом від 3 червня 2008 року № 309-VI є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати шляхом внесення відповідних змін до договорів оренди землі його учасниками, вказане не тягне автоматичну зміну умов договорів про розмір орендної палати, а потім і відповідне донарахування податковим органом суми податкового зобов'язання по орендній платі із застосуванням штрафних санкцій за оспорюваним податковими повідомленнями-рішеннями .

У рішенні , наданому на підтвердження неоднакового правозастосування, ВАСУ погодився з висновком апеляційного суду про те, що в результаті недотримання суб'єктом господарювання вимог підпункту 288.5.1 пункту 288.5 ст. 288 НК відповідач правомірно виніс податкове повідомлення-рішення, враховуючи, що починаючи з 1 січня 2011 року (набрання чинності ПК) мінімальний розмір річної орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у державній або комунальній власності та грошову оцінку яких встановлено, становить 3% від грошової оцінки, а позивач не перерахував величину орендної плати на поточний 2011 рік з урахуванням зазначеної норми НК.

Вирішуючи питання про усунення розбіжностей у застосуванні судом касаційної інстанції підпункту 288.5.1 пункту 288.5 ст. 288 НК, ВСУ роз'яснив, що з набранням чинності НК річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, що підлягає перерахуванню до бюджету, повинен відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 ст. 288 цього Кодексу і є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові по справі № 21-274а14

 

Всі рішення судів Ви можете легко знайти в Системі аналізу судових рішень VERDICTUM , створеної для аналітичної роботи з багатомільйонним масивом судових рішень. Якщо Ви ще не користуєтеся системою, замовте тестовий доступ або придбайте VERDICTUM .