Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
"Порядок був розроблений для вирішення проблемних питань, які виникли на початку дії системи державної реєстрації прав, визначення більш детального переліку документів, необхідних для проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно в залежності від способу придбання прав, а також від часу, коли такі права виникли . При цьому новий Порядок значно удосконалює процедуру і покращує якість надання послуг у цій сфері ", - повідомили УНН у прес-службі Мін'юсту. Порядок передбачає: - Введення кількох «альтернативних» механізмів подачі документів для проведення державної реєстрації прав - як шляхом безпосереднього звернення заявником , так і шляхом надсилання поштою або кур'єрською службою, в той час як раніше існувала можливість подання до органу державної реєстрації прав заяви про державну реєстрацію прав та інших документів, необхідних для її проведення, тільки навмисне; - Можливість проведення одночасної реєстрації права власності та речових прав, похідних від права власності, на підставі однієї заяви про державну реєстрацію прав, подати яку може як власник, так і правонабувач, оскільки до цього часу повинно було подаватися спочатку заяву на реєстрацію права власності, а потім заяву на реєстрацію речового права, що значно затягувало час; - Впровадження проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно на заміну втраченого, пошкодженого або зіпсованого свідоцтва про право власності на нерухоме майно або державного акта на право власності на землю, виданих компетентними органами до 01 січня 2013 року; - Спрощення порядку проведення державної реєстрації прав на новий або реконструйований об'єкт нерухомого майна, будівництво якого здійснювалося із залученням коштів від фізичних та юридичних осіб (розмежований перелік документів, які має подавати особа, яка приваблювало засоби (забудовник), і безпосередньо інвестор); - Забезпечення проведення державної реєстрації права власності на новозбудовані чи реконструйовані об'єкти нерухомого майна, побудовані в результаті діяльності кооперативів, на підставі поданої заявником довідки відповідного кооперативу про членство в ньому і про повне внесення пайового внеску, оскільки раніше було визначено, що для проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно у зв'язку з набуттям права власності на новозбудовані чи реконструйовані об'єкти нерухомого майна залежно від конкретного випадку заявнику необхідно було подати або перелік інвесторів, які брали участь в інвестуванні та фінансуванні об'єкта будівництва, або список членів та / або асоційованих членів кооперативу, або перелік осіб, яким належать майнові права на об'єкт будівництва, які на практиці отримати в повному обсязі було достатньо проблематичним; - Забезпечення проведення державної реєстрації права державної та комунальної власності на об'єкти нерухомого майна, побудовані в «радянські» часи, оскільки на сьогоднішній день іноді не збереглися документи, що засвідчують права власності на такі об'єкти; - Надання можливості отримувати інформацію, накопичену за роки незалежності з реєстрів, які функціонували до 1 січня 2013 (Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек); - Збільшення до п'яти днів терміну, протягом якого нотаріус передає документи органу державної реєстрації прав, оскільки досі в разі прийняття нотаріусом рішення про державну реєстрацію заяви про державну реєстрацію, копії поданих заявником для проведення державної реєстрації прав документів, а також інші документи, видані, оформлені або отримані ним під час проведення державної реєстрації прав, нотаріус у день прийняття такого рішення передавав органу державної реєстрації прав за місцем знаходження нерухомого майна в порядку, встановленому Мін'юстом, для долучення їх до реєстраційної справи. Як прокоментувала нововведення Міністр юстиції України Олена Лукаш, тепер державна реєстрація прав на нерухоме майно та їх обтяжень здійснюються за новою - удосконаленою та спрощеної - процедурою. "Це сприятиме наданню якісних адміністративних послуг як юридичним, так і фізичним особам. Зайві перепони, які спостерігалися раніше в цій сфері, зняті ", - підкреслила Міністр юстиції.