Закон про люстрацію суддів
7 квітня не відбувся XII позачерговий З'їзд суддів України. Раніше Голова Ради суддів України Василь Онопенко заявляв, Що немає сенсу проводити з'їзд, поки не прийнятий Закон № 1188-VII «Про відновлення довіри до судової влади в Україні». У разі його прийняття В.Онопенко пообіцяв у найкоротші терміни провести засідання Ради і призначити дату з'їзду вже за новою процедурою.
Закон № 1188-VII був прийнятий 8 квітня і набув чинності 11 квітня. Законом передбачена перевірка суддів загальної юрисдикції протягом одного року з моменту формування складу Тимчасової спеціальної комісії, яка складається з 15 членів. Верховний Суд, Верховна Рада і Урядовий уповноважений з антикорупційної політики призначають по 5 членів Комісії. Ця Комісія діє при Вищій раді юстиції.
З дня набрання чинності Законом вважаються звільненими з адміністративних посад голови вищих спеціалізованих судів та їх заступники, голови апеляційних судів та їх заступники, голови місцевих судів та їх заступники, а також секретарі судових палат вищих спеціалізованих судів, їх заступники та секретарі.
Урядовий уповноважений з питань антикорупційної політики Тетяна Чорновол оголосила відкритий конкурс з підбору кандидатів в Тимчасову спеціальну комісію. Заявки з біографіями кандидатів слід направити до 18 квітня за адресою lus4378.1 @ gmail.com.
Конституційний Суд України
Відмовлено у відкритті провадження за конституційним зверненням щодо обов'язку споживача платити за житлово-комунальні послуги без договору з виконавцем
3 квітня 2014 КСУ виніс ухвалу у справі № 48-у/2014 про відмову у відкритті провадження за конституційним зверненням ТОВ «МЖК Чернігів» щодо офіційного тлумачення положення частини першої ст. 19 Закону«Про житлово-комунальні послуги» в аспекті питання «чи зобов'язаний споживач житлово-комунальних послуг оплачувати фактично спожиті послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій без письмового договору з виконавцем послуг». Нагадаємо, 30 жовтня 2013 ВСУ, розглянувши справу № 6-59цс13 дійшов висновку, що відсутність договору на надання житлово-комунальних послуг саме по собі не може бути підставою для звільнення споживача від оплати послуг у повному обсязі.
Верховний Суд України
Військовослужбовець, інвалідність якого пов'язана з ліквідацією аварії на ЧАЕС, має право на додаткову пенсію
На засіданні Судової палати в адміністративних справах 25 березня 2014, розглянувши справу № 21-487а13 про перерахунок пенсії особі, постраждалому внаслідок Чорнобильської катастрофи, ВСУ дійшов висновку, що військовослужбовець, який є інвалідом та інвалідність пов'язана з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС , має право на додаткову пенсію на підставі Закону «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», призначення (перерахунок) якої здійснюють головні управління ПФУ в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
До депозиту в банківському металі не застосовується ст. 625 Цивільного кодексу
На засіданні Судової палати у цивільних справах 6 квітня 2014 було розглянуто справу № 6-21цс14 за позовом про стягнення відсотків за договором вкладу в банківському металі і 3% річних від простроченої суми відсотків за порушення грошового зобов'язання. У переглядається справі за умовами укладеного сторонами договору банківського вкладу був відкритий депозитний рахунок у банківському металі, відповідно банк взяв на себе зобов'язання сплатити вкладнику суму вкладу та нараховані за ним відсотки в банківському металі, а не в грошових одиницях. ВСУ дійшов висновку, що таке правовідношення не є грошовим зобов'язанням, тому до спірних правовідносин не застосовуються положення ст. 625 Цивільного кодексу .
Після відкриття ліквідаційної процедури вимоги Пенсійного фонду не можуть бути визнані поточними
На засіданні Судової палати у господарських справах 8 квітня 2014 було розглянуто справу № 3-8гс14 про визнання поточними кредиторських вимог управління Пенсійного фонду ліквідатором підприємства та включення їх до реєстру вимог кредиторів. ВСУ зазначив, що вимоги УПФУ не мають характеру поточних в розумінні ст. 1 Закону «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», оскільки виникли після винесення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури, під час якої не виникає будь-яких нових зобов'язань, які можуть бути заявлені в порядку частини першої ст. 23 Закону. До таких же висновків ВСУ прийшов і в постанові від 8 квітня 2014 № 3-6гс14 . Аналогічна правова позиція викладена в постанові від 18 березня 2014 року по справі № 3-5гс14 .
Інші новини
Європейський суд з прав людини, розглянувши 3 квітня 2014 справа « Джулай проти України »щодо жорстокого поводження з боку співробітників міліції і несправедливого розгляду у справі про крадіжку зі зломом, визнав порушення процесуального аспекту ст. 3 Конвенції про захист прав людини та основних свобод і присудив Євгену Джулай компенсацію за моральну шкоду в розмірі 7500 євро, а також компенсацію витрат у розмірі 100 євро.
Київський апеляційний адміністративний суд, розглянувши справу № 826/14785/13-а за позовом до Державної міграційної службі, визнав відсутність у неї повноважень встановлювати розмір оплати послуг за оформлення закордонного паспорта. За оформлення закордонного паспорта слід платити лише встановлену Декретом Кабміну держмито в розмірі 170 грн.
ВССУ відкликав лист № 1-1640/0/4-13 про визначення територіальної підсудності розгляду клопотань про забезпечення заходів кримінального виробництва
Окружний адміністративний суд м. Києва
відмовив у позові ГО «Київ - Батьківщина» до Держкіно України щодо заборони прокату кінофільму «Вовк з Уолл-стріт».